מותגי הספורט החזקים בעולם ב-2019
- 1
נייקי
נייקי ממשיכים למשול בגאון במדד הנוכחי של “פורבס”, המחשב את שווי המותגים החזקים ביותר בעולם הספורט. 36.8 מיליארד דולר – כך מוערך השווי הנוכחי של החברה. מניות נייקי שוות זו השנה השנייה ברציפות כפול משל אדידס, ופי 4 מאנדר ארמור.
- 2
ESPN
במקום השני רשת שידורי הספורט האמריקאית, שמפיקה ומשדרת 24 שעות בכ-150 מדינות ברחבי תבל. על שירותי המנוי שלה שעולים 8 דולר ללקוח, היא מכניסה 3 מיליארד – יותר מכל רשת אחרת בעולם. 13.1 מיליארד דולר, שווי השוק שלה נכון לעכשיו.
- 3
אדידס
11.2 מיליארד דולר, זהו שווי השוק של אדידס הגרמנית שאוחזת במקום השלישי. ומה שיותר עקרוני לתחרות הבלתי נגמרת של שתי ענקיות אופנת הספורט – היא עדיין שנייה לנייקי. באפריל השנה הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם ביונסה, שתפתח קו ביגוד חתום וכן ליין הנעלה בשיתוף עם אדידס, במה שמהווה גם תשובה לפומה (על כך בהמשך).
- 4
גייטורייד
מכאן עושה המדד קפיצת מדרגה ללבל נמוך יותר, וכאן נגלה שווי שוק של 6 מיליארד ו-700 מיליון דולר ליצרנית המשקאות האיזוטוניים. 77 אחוז משוק הספורט האמריקאי נמצא כעת בידיה, כך על פי דיווחים, כשהיא דוחקת את פאואר רייד המתחרה לממדים של 15 אחוזים בלבד מהשוק.
- 5
סקיי ספורטס
4 מיליארד ו-44 מיליון שווה סקיי ספורטס. הנכס הגדול ביותר שלה הוא כמובן חוזה השידורים עם הפרמייר ליג. העניין הזה שינה את את פני הכדורגל האנגלי במובנים מסוימים, כמו גם את רשת סקיי עצמה. בעונה החולפת שיעורי הצפייה בליגה הנ”ל עלו ב-12 אחוזים.
- 6
פומה
4 מיליארד דולר שווה פומה, שמבצעת כניסה ראשונה אי פעם לטופ 40 המותגים הספורטיביים של פורבס, ומסכמת שנה בלתי נתפסת של התאוששות מותג. מניותיה של החברה הגרמנית עלו ב-60 אחוזים, ומי שהייתה חברה עם אפיל דהוי בהחלט נותנת פייט רציני למתחרים שלה, בין היתר בעקבות שיתופי הפעולה עם ריהאנה ויוסיין בולט.
- 7
אנדר ארמור
ולדוגמא ההפוכה – קריסה. 3.5 מיליארד שווה חברת הביגוד אנדר ארמור, 35 אחוז פחות מלפני 3 שנים בסך הכל. הכנסות החברה הצטמקו השנה ב-72 אחוז. היא מפסידה בתחרות גם לניו באלאנס. רשת CNBC מדווחת על דאגה גוברת בחלונות הגבוהים של הפירמה שהיא מתויגת כיום כ”מותג חדר כושר” זול.
- 8
UFC
החברה הגדולה בעולם ל”אליפות הלחימה האולטימטיבית” מגיעה למקום השמיני במדד מותגי הספורט, עם 2.4 מיליארד דולר. החוזה שלה לשבע השנים הקרובות עם דיסני, מבטיח את חוסנה. מה שנקרא, קונור מקגרגור ומיקי מאוס לנצח.
- 9
YES
למען הסר ספק, לא מדובר בחברת הלוויין הישראלית, אלא בחברת השידורים האמריקאית המתהדרת באותו טייטל גנרי, ושווה כיום מיליארד וחצי דולרים. היא נרכשה השנה מידי דיסני על ידי חברה בהובלת יאנקי גלובל אנטרפרייז (השולטת גם באימפריית הבייסבול של הניו יורק יאנקיז), כשגם אמזון נמנית על אחת מבעלות המניות שלה. הסכום ששולם לדיסני בעסקה זו עמד על 3.47 מיליארד דולר.
- 10
ריבוק
סוגרת את העשיריה המובילה של מותגי הספורט חברת ההנעלה והביגוד, שרשמה בשנה החולפת ירידת של 3 אחוזים במכירות, אבל עדיין נחשבת לרווחית ויציבה. עד לשנה הבאה, לפחות: 800 מיליון דולר שווי שוק לריבוק.