עובדות על מכורי הגיימינג שהפכו את התחביב להכנסה
שנת 2020 הייתה שנה נהדרת לתעשיית הגיימינג העולמית. הטכנולוגיה החדשנית בתחום אפשרה חווית משחק איכותית בשילוב עם השהות הארוכה של הצעירים בבתים ברקע סגירת מסגרות החינוך בצל מגפת הקורונה, הובילו לפריחה בתעשייה הזו בהעדר אלטרנטיבות בידוריות רבות אחרות. אלא שלא רק חברות הגיימינג הרוויחו מהמשבר הנוכחי אלא גם הגיימרים בעצמם. אלו מינפו את הידע וההבנה שלהם בתחום והפכו בסיוע פלטפורמות כמו YouTube ו- Twitch לכוכבי רשת, כשהמצליחים שבהם סחפו אחרים מיליוני עוקבים, מספרים שכמובן מתורגמים מהר מאד לפרסום ולכסף.
הנה 6 עובדות על כוכבי הגיימינג:
- 1
YoutTube מעצמת תוכן
בשנת 2006 נרכשה פלטפורמת הוידאו YouTube על ידי ענקית הטכנולוגיה Google. הרבה מים עברו בנהר מאז, כשהיום YouTube היא מעצמה אדירה של תוכן. לפי אתר Statista נכון לאמצע 2019 יותר מ- 500 שעות של וידאו הועלו ל- YouTube כל דקה, שווה ערך לכ-30 אלף שעות העלאת תוכן בשעה. היקף התוכן ב- YouTube עלה בדרמטיות ככל שהתיאבון של הצרכנים לצפייה בוידאו אונליין עלה. בין השנים 2014-2019 זינק היקף שעות התוכן שעלו לאתר בכ- 40%. אכן, בשנים האחרונות נכנסה ל- YouTube תחרות חזקה מצד הרשת החברתית TikTok אך YouTube היא פלטפורמה חזקה מאד לכוכבי רשת, שנהנים מהערצת ההמונים. אלו כבר זכו לכינוי: יוטיוברים.
YoutTube מעצמת תוכן - 2
מי אתם יוטיוברים?
אם פעם כדי להיות כוכב, נאלצו צעירים שרצו לזכות בדקות תהילה לעבור מסלול לא פשוט של קבלה לתוכניות טלוויזיה, במדיה מאד מצומצמת עם מקום מוגבל, YouTube ובהמשך גם TikTok איפשרה לכל מי שמאמין בכישרון שלו לקבל הזדמנות לצבור את אהבת הקהל. היוטיוברים משתפים את ה’כישרון’ שלהם בערוצי תוכן שהם מנהלים במסגרת הפלטפורמה. זה יכול להיות שירה, ריקוד, טכנולוגיה, יופי וסטיילינג והפלא ופלא, אחד מערוצי התוכן הפופולריים ביותר ב- YouTube שמור לאנשים שמשוגעים על משחקי וידאו, “גיימרים” ומשתפים תוכן ותובנות בתחום.
מי אתם יוטיוברים? - 3
המודל העסקי - פרסום
להיות יוטיובר יכול להיות אחלה תחביב, בטח עבור מי שנהנה מאהבת הקהל, אבל הוא גם יכול להפוך למודל עסקי שמייצר פרנסה. במידה רבה המודל דומה למשפיעני ה- Instagram שזכו למיליוני עוקבים ומפרסמים מוצרים בתמורה לתשלום. להבדיל משחקנים, מנחים ודוגמנים שמתרגמים את ברק הכוכבים לכסף מפרסום, ה- Youtube פתח את הדלת גם לחובבי טכנולוגיה וגיימינג, תחום שהלך ופרח בתקופת הקורונה שהזניקה את הפעילות בשוק הגיימינג. בכתבה שהתפרסמה ביוני 2020 ב”כלכליסט” על יוטיוברים, מספרים כמה מהם כיצד Youtube מבצעת מונטיזציה על הפעילות שלהם ומלבישה פרסומות על גבי הסרטונים של מכתיבי דעת הקהל בתחום הגיימינג. בהמשך, המצליחים והפופולריים שבקרב היוטיוברים יכולים גם לקחת חלק בקמפיינים מסחריים תוך שהם משלבים את התוכן שהם מעלים מהערוץ שלהם ועל רקע הפריחה של התחום החלו לקום גם סוכנויות ייצוג ייעודיות לכוכבי רשת.
המודל העסקי - פרסום - 4
מי אתה PewDiePie על 104 מיליון העוקבים שלך?
אתר SocialBook הלך ובדק מי הם היוטיוברים המצליחים בעולם בתחום הגיימינג והרכיב רשימה של 100 מובילי דעת קהל בתחום. בראש הרשימה נמצא PewDiePie שלו, מסתבר, לא פחות מכ-104 מיליון חברים רשומים שעוקבים אחר התוכן שלו. לפי האתר וידאו שמעלה היוטיובר הזה זוכה בממוצע לכ- 4.4 מיליון צפיות. ומי עומד מאחוריו? מדובר באדם בשם Felix Arvid Ulf Kjellberg שהקים את אתר התוכן שלו ב- Youtube ב-2010 ומאז זכה במקום ה-11 המכובד ברשימת הערוצים הנצפים ב- Youtube עם למעלה מכ- 22 מיליארד צפיות בסך הכל. PewDiePie שווה, כך לפי socialbook כ-30 מיליון דולר וקטעי הוידאו שהוא מפרסם מניבים לו כמעט 8 מיליון דולר לחודש.
wikimedia - 5
תוכנות השידור שהיוטיוברים אוהבים
כדי להיות גיימר מקצועי, כזה שמשדר תוכן שאינו רק איכותי אלא גם מקצועי ומוצג באיכות גבוהה נדרשות תוכנות מתאימות. אחת האופציות הפופולריות בקרב משתמשי ה- YouTube נקראת OBS-Open Broadcaster Software. מדובר בתוכנה חינמית להורדה שמאפשרת לגיימרים להשתמש בה לשידורי סטרימינג חיים ב- Youtube או באתרים אחרים דוגמת Twitch.tv של Amazon שמתמקד בעיקר בתחום סרטוני הגיימינג.
תוכנות השידור שהיוטיוברים אוהבים - 6
הקורונה, הגיימרים ו-YouTube
תעשיית הבידור אונליין חגגה בשנת 2020. הצעירים והצעירות (ולא רק הם) שאולצו להישאר בבתים מצאו את עצמם נשבים יותר בעולמות הגיימינג והתופעה הזו גם מגובה במספרים. לפי Ryan Wyatt, שעומד בראש תחום פעילות הגיימינג של YouTube, הגיימרים הצופים בסרטונים תחת הפלטפורמה צפו ב- 100 מיליארד שעות תוכן גיימינג ב- 2020, כפול ממספר השעות שנצפו ב-2018. מתוך 100 מיליארד השעות האלה, 10 מיליארד שעות היו בצפיות בשידורי לייב סטרימינג, תוך ש-Google, הבעלים של YouTube ממצבת את עצמה כמתחרה משמעותית ל- Twtich של Amazon.
המידע המוצג מסופק ע”י קבוצת קסם (להלן: “קסם“) מקבוצת אקסלנס השקעות בע”מ (להלן: “אקסלנס“) כשירות לקוראים למטרות אינפורמציה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הקשורים למידע המוצג. אין לראות באמור מידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנושא. לחברות מקבוצת אקסלנס וקסם יש עניין במידע המוצג. המידע האמור מבוסס על הנחות ועשוי להשתנות מעת לעת. במידע עשויים ליפול טעויות וכן לחול שינויי שוק. הנתונים נכונים למועד פרסומם.
הקורונה, הגיימרים ו-YouTube